Strona ta wykorzystuje pliki cookies w celu realizacji swoich usług i funkcji zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz samodzielnie dostosować warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

sobota, 9 lutego 2013

Wybierz, jak chcesz się zestarzeć

radosna starośćMoc naszych wierzeń i przekonań ma decydujący wpływ na to, jak wygląda nasze życie. Dotyczy to także sposobu funkcjonowania naszego ciała, a w tym i starzenia się. Jest wiele publikacji i badań, jak to stres, intensywny tryb życia, praca, pożywienie, aktywność lub jej brak, wpływ środowiska, aż wreszcie genetyka determinują sposób w jaki się starzejemy. Owszem, zapewne to wszystko ma pewien wpływ. Aczkolwiek, czyż nie wybieramy sobie odpowiedniego dla nas trybu życia i pracy również w oparciu o nasze wewnętrzne przekonania i wierzenia...? :) Odkryto również, że i własnymi programami modelujemy naszą genetykę. W oparciu o nasze przekonania funkcjonuje także nasz biologiczny zegar wewnętrzny w naszym mózgu. W zależności od tego jaki mamy stosunek do starzenia się, tak też zachowuje się nasze ciało. Jeśli uważamy, że wiek średni przypada na 35 lat, to w tym okresie naszego życia możemy spodziewać się wystąpienia symptomów wieku średniego w naszym ciele. Analogicznie dotyczy to starości. Jeśli uważamy, że starość zaczyna się w jakimś wieku i cechują ją takie objawy, to jest spore prawdopodobieństwo, że to zaobserwujemy u siebie. Nigdy wcześniej się nad tym nie zastanawiałam. Jedynie miło mi było, kiedy ludzie zazwyczaj dawali mi mniej lat niż faktycznie mam. Rezonowało to ze mną, gdyż jestem "młoda duchem". Teraz wiem, że wyglądam młodo, ponieważ moje określenie wieku średniego przypada na wiek około 50 lat, starość na wiek około 100 lat, a późna starość na wiek około 120-140 lat :). starzenie się z godnościąJestem też pewna, że będę długo pełna sił, a moja wizja starości jest piękna, lekka, pełna czasu na własne zainteresowania, pełna radości z wnuków :). Myślę, że warto już teraz zaprogramować swoją starość, aby jak najdłużej cieszyć się pełnią życia.

0 komentarze: